Mokinių gamtamokslinio raštingumo gerinimas: ką galime padaryti kartu?

Paskelbta 2017|06|01

Gegužės 23 d. Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centre (Saulėtekio al. 7, Vilnius) vyko Švietimo ir mokslo ministerijos ir Ugdymo plėtotės centro inicijuota diskusija „Mokinių gamtamokslinio raštingumo gerinimas: ką galime padaryti kartu“, skirta sėkmingiausių gamtos mokslų projektų įgyvendinimo bendrojo ugdymo mokyklose galimybėms ir priemonėms mokinių gamtamoksliniam raštingumui pagerinti numatyti. Diskusijoje dalyvavo ugdymo turinio rengėjai, gamtos mokslų asociacijų atstovai, vadovėlių ir mokymo priemonių rengėjai, aukštųjų mokyklų atstovai, gamtos mokslų mokytojų rengėjai, kvalifikacijos tobulinimo organizatoriai ir kiti suinteresuoti asmenys.


Diskusijoje dalyvavo ir Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Aplinkos apsaugos poskyrio ekologė dr. Ona Motiejūnaitė, kuri pristatė parengtą metodinės medžiagos komplektą „Mokomės gamtoje ir iš gamtos“, aptarė šios metodikos naudojimo galimybes formaliojo ir neformaliojo bei mokymosi visą gyvenimą procese. Prie visuomenės gamtamokslinio raštingumo gerinimo prisideda savivaldybės, kurios inicijuoja visuomenės ekologinio ir aplinkosauginio švietimo projektus. Vilniuje kasmet įgyvendinama apie 30 tokių projektų, kurių veiklose dalyvauti sąlygos sudarytos visiems vilniečiams. Juose aktyviai dalyvauja darželių ir mokyklų bendruomenės. Pastaruoju metu aktyviai įsijungia miesto bendruomenės (Antakalnio, Žirmūnų, Žvėryno ir kt.). Miesto parkuose, Neries pakrantėje sukurtos edukacinės erdvės skirtos visuomenės gamtamokslinės kompetencijos ugdymui yra reikšmingos gamtamokslinio raštingumo gerinimui.

Plačiau apie diskusiją skaitykite internete: http://www.upc.smm.lt/naujienos/gamtamokslinis/diskusija.php , čia rasite ir pranešimus.

Aplinkos apsaugos poskyris